پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 205151
روزه گرفتن اين بيماري ها را از بدن دور مي کند
تاریخ انتشار : 1395/03/18 07:41:53
نمایش : 1433
متخصص طب سنتي با اشاره به اينکه روزه‌ گرفتن بسيار از بيماري‌ها همچون ديابت، نقرس و سنگ کليه را از بدن دور مي‌کند،‌ گفت:‌ مخلوط مغز بادام‌، جوانه گندم و شربت عسل بهترين نوع سحري براي روزه‌داران به شمار مي‌رود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، نعمت‌الله مسعودي ، در ارتباط با روزه‌داري و طب سنتي اظهار داشت:‌فلسفه روزه‌گرفتن نه گفتن به پُرخوري و پُر نوشي بوده و از طريق روزه مي‌توان فضولاتي که 11 ماه در بدن جمع شده است را پاکسازي کرد و اين مسئله شست‌وشوي جسم و روح را به همراه خواهد داشت.

وي افزود: هنگام روزه گرماي بدن افزايش يافته و گرمي و خشکي آن زياد مي‌شود لذا فضولات انباشته شده در بدن تحليل مي‌رود و اين مسئله در درمان بسياري از بيماري‌ها همچون نقرس، ديابت و حتي برخي از سنگ‌کليه‌ها مؤثر است.

بر خلاف اينکه بسياري تصور مي‌کنند روزه‌داري براي کساني که سنگ کليه دارند مناسب نيست در حالي که اگر ايجاد سنگ کليه مربوط به خطر مواد زائد در معده باشد، روزه‌داري براي اين افراد مناسب است.

متخصص طب سنتي با بيان اينکه بسياري از افراد نگران هستند که در مدت زمان طولاني تشنگي و گرسنگي سبب آزار و اذيت آنها شود، گفت:‌ با پرهيز از پرخوري و سوق يافتن مصرف مواد خوراکي به سمت مواد غذايي مانند مغزيجات و خشکبار مي‌تواند سبب مقاومت فرد در برابر گرسنگي و تشنگي شود.

مسعودي با بيان اينکه بادام، زيتون، خرما، انجير و يا مخلوط مويز، بادام، پسته و فندق به بدن رطوبت داده و ماندگاري در معده دارد، گفت: با مصرف اين مواد در ماه مبارک رمضان مي‌توان در برابر تشنگي و گرسنگي مقاومت کرد. البته بايد توجه داشت که حداقل دو پيمانه از اين مواد را استفاده کرد.

وي ادامه داد: مخلوط مغز بادام، جوانه گندم و شربت عسل به عنوان يک سحري کامل قواي جسماني را هنگام روز تأمين کرده و به دليل دارا بودن رطوبت بر تشنگي نيز غلبه مي‌کند،‌گفت: البته اين نوع سحري براي روزهاي اول مناسب نيست و زماني که بدن به شرايط روزه‌داري عادت کرد،‌مي‌توان از اين نوع سحري استفاده کرد.

متخصص طب سنتي بيان داشت: افرادي که عادت به خوردن سحري سبک ندارند، بهتر است مصرف انواع خورشت همچون قيمه يا سبزي و آلو را مد نظر قرار دهند.همچنين توصيه مي‌شود هنگام سحر برنج زياد مصرف نشود و مصرف نان را همراه خورشت به ويژه از نوع سبوس‌دار مورد توجه قرار دهند.

مسعودي با اشاره به اينکه در انواع خورشت افراد بهتر است بر اساس اقليم و منطقه مناسب خود گوشت مناسب را استفاده کنند، گفت: گوشت گوسفند، مرغ خانگي و بلدرچين مصرف آن در ماه مبارک رمضان توصيه مي‌شود و بهتر است که از مصرف گوشت گاو و شتر به دليل غلظت بالاي آن خودداري شود چرا که سبب تشنه‌تر شدن فرد هنگام روز مي‌شود.

وي با بيان اينکه مصرف ماهي هنگام سحر سبب بروز عطش در فرد مي‌شود، گفت:‌ خوب جويدن غذا نيز کمک مي‌کند به پيشگيري از گرسنگي همچنين مي‌توان با خواب غيلوله يک ساعت قبل از اذان ظهر به رفع خستگي طول روز کمک کرد و اين موضوع سبب مي‌شود که فرد پس از مدتي بتواند ساير برنامه‌هاي روزانه را زماني که روزه است، انجام دهد.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html